!! N A A I L A Q A I R E E N !! ;
Navi
Usrah Diriku Murabbi Memoir
ENTRY ABOUT PAGES TWITTER FACEBOOK
Be Matured
Friday, November 30, 2012 • 5:00 AM • 0 comments


                                                                  بسم الله الرحمن الرحيم

Bismillah,


Hamdan Lillah.
DIA telah mengabulkan doa'ku,
Doa' yang selalu aku tembak jauh
dulu-dulu.
kini.
selama-lamanya.
Dan.
Aku sentiasa percaya.
Dia selalu dengar
lelah ku.
bisik sendu ku.
luah tawa ku.
jeritan kecil ku.
Dan aku tahu.
Dia akan terus-terusan merinduku.
menghantar ujianNya padaku.
Allahu Rabbi  T_T




"Ujian hiduplah yang mendewasakan iman dan pemikiranku"





Bisikan  itu
yang bisa aku alirkan
dalam nafsi
pujuk rayu akan
runtun hati kecilku.
biar aku tetap kuat.
teguh
biar rentap sekalipun.


:')
Ya Allah,bimbinglah hatiku lurus ke jalanMu.
Allah Hafeez.










Kepelbagaian aliran pemikiran itu satu tanda yang penting menunjukkan manusia matang berfikir dan mencetuskan idea yang rencam berkenaan realiti kehidupan.


Mungkin aku
perlu langsaikan hutangku
pada Ummi.
Wanita yang lembut
dengan belaian kasih-sayangnya.
membuatkan aku
sentiasa kagum.
sayang padanya.
Wanita itu juga
punya impian terpateri
Biar anak-anaknya.
"matured" .
Najeeh .
Bahagia .
dalam
setiap tugasannya.
Sesungguhnya syurga itu
di bawah telapak kaki ibu.
Allah Kareem.

Setulusnya,
aku tidak sanggup
melihat mutiara jernih itu
tumpah lagi.
luka semata-mata
kerna rengek permata hatinya.
Cukuplah sekadar air mata
kesakitannya melahirkan
puterinya ke dunia ini.
Sungguh...
aku tidak tega.



Biar Tuhan
menentukan segala-galanya.
Aku hanya perancang.
tetapi Dialah sebaik-baik perancang.
Dia telah melukiskan kehidupanku
begitu indah sekali.
Always...



:)
Allah itu terlalu baik.






Yang penting bagiku bukanlah dikabulkan doa, tetapi keinginan untuk terus berdoa. Justeru, setiap kali aku terdetik untuk berdoa, pasti aku berkeyakinan bahawa bersertanya pasti ada pengabulan doa.
—Umar al-khattab




-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-








Cuma aku
sentiasa berharap
di sudut doa'ku
biar kasihku padaNya kian
Dekat.
Rapat.
Erat-erat di jiwa.
berada dalam dekapan Tuhan
Biar rencah Hijrah ini
wangi.
di syurga yang penuh haruman.
hingga ke situ jua akhirnya.
Mohon doa' kalian juga Ya!!
JazakAllah khayr :)





Try to be Matured,
Wardatul Jannah,
at 8;58





Reaksi: 

Wardatul Jannah
✿ ~Naaila Qaireen(kebaikan Teristimewa)*
✿ ~Lestari Salju kedamaian..Jika musim dingin menyeluruh,.Sang sakura tetap teguh akan pendiriannya..dia tetap di situ,dihiasi kelopak yang indah dan haruman mewangi..Apabila hembusan angin gemalai meniup,gugurnya ia berharap tinta yang diukir membuah Saham kelak..RedhaNya dicari :)


SAHABAT;

AL-HUBB;



Cinta Teragung

Bila kita titip tinta dari hati, Bila kita doa' dari hati, Bila semuanya ikhlas terpahat dari hati. InsyaAllah, akan tiba juga kepada yang memiliki hati, Yakinlah dengan Tuhan pemilik hati.Hee

Perjuangan
Suatu hari, kita akan perlahan-lahan sedar, yang kita cuma punya Tuhan. Rindu waktu berseorangan. Itulah masa yang terbaik berdua-duaan dengan Tuhan :')

Seindah Mawar Berduri
siapa kita di masa silam, tidak menentukan kita sama di masa hadapan. kerana yang silam sepatutnya ditinggalkan. yang hadapan patut diperjuangkan.

" Wardatul Jannah "




TAUTAN UKHWAH;


Pencinta Allah dan Rasul-Nya

KENANGAN SEMALAM;

Hilang.
Bidadari
Simfoni Hati
Nukilan Lukisan Hatiku
Nafas terhenti.Peringatan~
Sepi itu adakalanya Indah..
Kalimah ALLAH tertulis di langit
Cebisan "Nuur"
Sentuhan Syawal
Tangisan sepi




BANNER;























Copyrigt; N A A I L A Q A I R E E N.all rigt reserved