!! N A A I L A Q A I R E E N !! ;
Navi
Usrah Diriku Murabbi Memoir
ENTRY ABOUT PAGES TWITTER FACEBOOK
Tangisan sepi
Sunday, August 5, 2012 • 9:22 PM • 10 comments
                                                                      بسم الله الرحمن الرحيم



Bismillah,

Biarkan aku berada di sini,
hanya sebentar cuma,
di lorongan sunyi,
izinkan aku luahkan segala bisikan
pada pemilik hati,
melayani perasaan yang hadir saat ini..
menangisi sepuas-puas jiwaku..

Aku merenung dalam diriku sebenar-benarnya
mencari segenap cahaya untuk dibias pada diri,
Sinar harapan yang menantiku
aku tidak mahu lagi
kolam derita itu terus bersemi dalam diri

Entah kapan lagi
aku jadi begini.
aku menjadi bingung sendirian,
perasaan yang tidak tentu arah,
melayari apa jua yang tak pasti
Apabila kisah  jihad Rasulullah di hayati,
Air mata bergenangan,
Apabila corong telinga seakan-akan
mendengar riwayat Srikandi di dunia ini,
Air mata mengalir,
Apabila coretan hidupku menjengahku,
Air mata bercucuran,
Apabila ujian menjengukku,
Air mata bersamaku,
Apabila persoalan Mati itu menerpa,
Aku seakan-akan mahu meratapi
selagi kudrat yang termampu..

aku rindu,
aku rindu,
akan sesuatu
yang dapat menenangkan naluriku,
ciptaanNya yang mewarnai alam.
Di situlah,
aku menghanyutkan rasa itu.



Belajarlah dari langit. Ia tinggi tapi menaungi. Ia megah tapi meneduhkan.
(irdevzan)


Aku mahu menjadi pencinta langit,
Tingginya dan meneduhkan
banyak mengajarku,
Dari kebiruan Langit,
aku perolehi Ketenangan
Dan.
Dari megahnya Langit ilahi,
mendidikku
menjadi hambaNya yang sebenar-benarnya..







                                                                                   
Ya,
Siapalah aku?
Aku insan Hina,
Aku insan Dhaif,
Aku insan Lemah,
Aku insan Kerdil

Dan semua itu,
menyedarkan aku
dari melakukan kesilapan lalu,
Dan semua itu,
menyedarkan aku
yang aku tidak punya apa-apa
Jelas..
Aku si pendosa..

Hakikatnya,
Aku alpa dunia yang sementara,
Aku lalai dalam melakukan dosa,
Aku tidak tahu bersyukur,
Aku tidak bijak menilai..

Tangisan sepi,
Wardatul Jannah,
6/8/2012,
Tanah Merah,kelantan




p/s = Sabda Rasulullah s.a.w maksudnya:“Tidak ada sesuatu yang paling disukai Allah SWT selain daripada dua titisan dan dua kesan. Dua titisan itu ialah titisan air mata yang keluar kerana takutkan Allah SWT dan titisan darah yang tumpah di dalam perjuangan di jalan Allah. Manakala dua kesan ialah kesan berjuang di jalan Allah SWT dan kesan kerana menunaikan kefardhuan yang telah difardhukan oleh Allah.”


 

Reaksi: 

Wardatul Jannah
✿ ~Naaila Qaireen(kebaikan Teristimewa)*
✿ ~Lestari Salju kedamaian..Jika musim dingin menyeluruh,.Sang sakura tetap teguh akan pendiriannya..dia tetap di situ,dihiasi kelopak yang indah dan haruman mewangi..Apabila hembusan angin gemalai meniup,gugurnya ia berharap tinta yang diukir membuah Saham kelak..RedhaNya dicari :)


SAHABAT;

AL-HUBB;



Cinta Teragung

Bila kita titip tinta dari hati, Bila kita doa' dari hati, Bila semuanya ikhlas terpahat dari hati. InsyaAllah, akan tiba juga kepada yang memiliki hati, Yakinlah dengan Tuhan pemilik hati.Hee

Perjuangan
Suatu hari, kita akan perlahan-lahan sedar, yang kita cuma punya Tuhan. Rindu waktu berseorangan. Itulah masa yang terbaik berdua-duaan dengan Tuhan :')

Seindah Mawar Berduri
siapa kita di masa silam, tidak menentukan kita sama di masa hadapan. kerana yang silam sepatutnya ditinggalkan. yang hadapan patut diperjuangkan.

" Wardatul Jannah "




TAUTAN UKHWAH;


Pencinta Allah dan Rasul-Nya

KENANGAN SEMALAM;

Titipan Pertemuan
Maghfirah-Nya
Pandangan mata hati
Lambaian Kasih Ramadhan
Teduhan Cinta
Merindui saat itu~
Maafkanlah walaupun terluka
07/06 - Debaran yang menanti
Bukan ku pinta jadi begini :'(
Sang Bintang dan Mentari




BANNER;























Copyrigt; N A A I L A Q A I R E E N.all rigt reserved