!! N A A I L A Q A I R E E N !! ;
Navi
Usrah Diriku Murabbi Memoir
ENTRY ABOUT PAGES TWITTER FACEBOOK
Bunga Idaman
Monday, December 12, 2011 • 7:28 PM • 4 comments
                                                     
                                                                     بسم الله الرحمن الرحيم
                                                                                       
Petang tadi,terlihat kepadaku sekuntum bunga.Kelopaknya indah dan berwarna-warni..Aku cuba mendekatinya tapi niatku terbantut tatkala melihat duri-duri tajam di batangnya..Pasti duri-duri itu melukai jemariku..

Aku cuba mencium baunya tetapi amat payah lantaran sukar memegangnya.Aku mengeluh sendiri mencari bunga cantik bisa kusentuh lalu kuterlihat pada sekuntum bunga tidak jauh dariku.

Aku menghampiri bunga itu.

Ia nampak cantik dari jauh...Ku lihat batangnya yang tidak berduri ,lalu ku sentuh dan aku cuba untuk menciumnya tapi tak lama kemudian aku lepaskannya.Baunya cukup membuatkan aku loya lalu aku terdengar suara manusia di belakangku,.Sepasang adam dan hawa sedang bermanjaan ..Lagak mereka sungguh menjengkelkan.Aku mengumpat di dalam hati,.Rasa marah bila hukum Tuhan tidak diendahkan.

Tak lama kemudian,.Si adam memarahi Si hawa..Aku Hanya melihat dari jauh seperti menonton drama televisyen lalu si adam meninggalkan si hawa seorang diri.Dia meninggalkan gadis manis itu menangis hiba.

Pada masa yang sama,aku terpandang seorang hawa berpakaian serba sopan,sederhana langkahnya ..Dia berjalan tidak jauh dariku,.Pakaiannya labuh tidak merangsang nafsu.Alangkah senang hatiku melihatnya..Dia berjalan sambil menundukkan pandangannya,.Adam di sisi langsung tidak menegur bukan kerana benci tetapi tanda hormat.

Aku tersenyum sendiri teringatkan dua kuntum bunga yang baru tadi aku lihat.

Aku mula bermonolog..

Bunga yang berduri itu pasti susah didekati sang kumbang..Bunga yang busuk itu pasti sudah dihisap madunya oleh Sang Kumbang lalu Sang Kumbang itu meninggalkannya setelah puas madunya dihisap.

Aku melihat kembali ke arah mereka dan bingkas bangun..

Siapakah aku?
Aku tergolong dalam kelompok yang mana?

Tiba-tiba aku menangis merenung diriku sendiri..

"Ya Allah ! Jadikanlah aku bunga idaman para mujahid,.bunga idaman agama ! Aku mahu kelopakku indah tanpa sedikitpun kotoran,.Jadikanlah aku wanita solehah,.wanita mukminah,,"

Moga diriku seperti Khadijah,Rabiatul Adawiyyah,mashitah,Aisyah,Muthiah dan Ainul Mardhiah ! Aku ingin menjadi bunga idaman Islam..
                                                                                                                          sumber = klik sini
                                    

p/s ::✿Bunga Idaman itu,.INDAH
Aromanya HARUM mewangi.. KELOPAKnya merah menawan.. namun berpagarkan duri.. demi MEMPERTAHANKAN hakikat keindahan.. mekarlah dirinya di taman Islam..Menjadi IDAMAN para Mujahid..

>>>Begitu juga pada muslimah SOLEHAH,.Sukar diganggu apatah lagi disentuh sesuka hati,.Berpagarkan pakaian Al-Hayya',.untuk tidak didekati,. kECUALI dimiliki Sang Kumbang yang dipilih oleh Allah untuk memiliki Si Mawar Berduri,..


Reaksi: 

Wardatul Jannah
✿ ~Naaila Qaireen(kebaikan Teristimewa)*
✿ ~Lestari Salju kedamaian..Jika musim dingin menyeluruh,.Sang sakura tetap teguh akan pendiriannya..dia tetap di situ,dihiasi kelopak yang indah dan haruman mewangi..Apabila hembusan angin gemalai meniup,gugurnya ia berharap tinta yang diukir membuah Saham kelak..RedhaNya dicari :)


SAHABAT;

AL-HUBB;



Cinta Teragung

Bila kita titip tinta dari hati, Bila kita doa' dari hati, Bila semuanya ikhlas terpahat dari hati. InsyaAllah, akan tiba juga kepada yang memiliki hati, Yakinlah dengan Tuhan pemilik hati.Hee

Perjuangan
Suatu hari, kita akan perlahan-lahan sedar, yang kita cuma punya Tuhan. Rindu waktu berseorangan. Itulah masa yang terbaik berdua-duaan dengan Tuhan :')

Seindah Mawar Berduri
siapa kita di masa silam, tidak menentukan kita sama di masa hadapan. kerana yang silam sepatutnya ditinggalkan. yang hadapan patut diperjuangkan.

" Wardatul Jannah "




TAUTAN UKHWAH;


Pencinta Allah dan Rasul-Nya

KENANGAN SEMALAM;

Wahai tuhan, ku tak layak ke SyurgaMu,.
Dari sahabat untuk sahabat
Suburkanlah berbaik sangka..
Warkah teristimewa buat adikku (ukhti soghir)
Bersyukurlah selalu (❤◕‿◕❤)
Yang Suka menjadi Duka,.
Kebahagiaan ABADI
Untungnya mencintai Allah
Melakar Barakah yang berbaki
Sahabat umpama tangan dan mata




BANNER;























Copyrigt; N A A I L A Q A I R E E N.all rigt reserved