!! N A A I L A Q A I R E E N !! ;
Navi
Usrah Diriku Murabbi Memoir
ENTRY ABOUT PAGES TWITTER FACEBOOK
Bersyukurlah selalu (❤◕‿◕❤)
Friday, November 18, 2011 • 11:24 PM • 0 comments


                   
                                                                  بسم الله الرحمن الرحيم
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh,.
Aku minta kepada Allah setangkai bunga segar,.Dia beri aku kaktus yang berduri.
Aku minta kupu-kupu,..diberiNya ulat.
Aku kecewa dan sedih,.tetapi Aku tetap bersabar.
Namun,tidak lama kemudian,.
Kaktus itu berbunga indah sekali.
Dan ulat-ulat menjadi kupu-kupu yang cantik.
Begitulah Cara Allah mengasihi kita.
Selalu indah pada waktunya.
Sayangnya Allah setelah kita redha kesemua ujian itu,.

Fajar di ufuk timur mulai memancarkan sinarnya,bintang-bintang kejora nampak berkelip di balik awan.Desiran angin pagi mulai dihembuskan nafasnya,dan mulai membelai lembut dan menerpa daun-daun.Sesekali terdengar nyanyian burung-burung seolah-olah sedang melantunkan syair keceriaannya menjalani kehidupan..

Apa khabar duhai Iman?Adakah ia masih seperti sesinar cahaya yang menyinari alam indah nan permai ini? Marilah bersama-sama bermuhasabah diri,.teruskanlah berjalan tanpa henti menuju jalan-Nya yang dihiasi ketakwaan dan keimanan,.Segala pergerakan dalam kehidupan adalah berupa persembahan atas nama cinta dan kasih pada keagungan Yang Maha Suci..Pengabdian segalanya dilakukan untuk Yang Maha Kuasa,.Pergerakan pancaindera dan hembusan nafas dari rahim ibu sehingga ke liang lahad adalah dengan izin-Nya yang Maha Agung,.Dicipta oleh-Nya sekujur badan disertai dengan roh yang dilengkapi dengan pancaindera,.Dengan nikmat daripada Allah rezeki yang berlimpah ruah .Bukankah itu sempurna di mata kita?Bersyukurlah pada-Nya Yang Maha Sempurna,.Ayuh,sebarkan cinta pada-Nya..Hati orang yang selalu mencintai Allah swt selalu barada di langit.Kemudian,cinta itu berputar-putar terbawa oleh sayap kerinduan ke alam yang tinggi.Hati dan jiwa melayang dan meninggalkan alam dunia yang fana' ini,sekalipun jasadnya masih di bumi,jiwa dan perasaannya bergabung dengan para malaikat  yang berada di langit,dekat sekali dengan keredhaan Allah SWT..

Firman Allah SWT:"Dan orang-orang yang beriman,dia mempuyai cinta yang kuat terhadap Allah".(Surah Al-Baqarah:165)                                                                                       
Dunia ini hanyalah kesementeraan ,.Dan kita persis seorang pengembara yang sesekali singgah berteduh di bawah pohon untuk melepaskan dahaga ,daripada penat sebuah perjalanan jauh,.Di dunia ini,adalah sekadar pelepas dahaga,tetapi di akhirat kelak,kita berdepan dengan kedahagaan yang lebih hebat,.Dengan matahari sejengkal dari atas kepala,.mampukah kita menahan dahaga? Justeru itu,marilah kita persiapkan diri dengan amal dan memperbaharui Iman dari semasa ke semasa.Bukankah Iman itu sentiasa berubah?Ya,memang benar,.Kadangkala Iman ini ada naik dan turunnya,.jangan biarkan ia rapuh..tetapi marilah kit istiqamah Iman dan bermujahadah melawan nafsu walaupun berada di musim andalusia.Tidak terlambat bagi kita jika terus-terusan berusaha,..bukan? insyaallah wa biiznillah ,.teruskanlah meletakkan-Nya di lubuk hati yang dalam..Dialah segala-galanya..Dialah cinta pertama kita,.berkekalan abadi,.

Firman Allah swt.."Dan sesunguhnya sentiasa mengucap tasbih dan tiada sesuatupun melainkan tasbih.Dengan memuji-Nya,akan tetapi kamu tidak faham akan tasbih mereka,sesungguhnya ia adalah Maha Penyabar lagi maha Pengampun."(Surah al-Isra':44)

Desiran angin yang terus menerus menghembus ke seluruh penghuni alam maya ini merupakan wadah untuk mendekatkan diri kepada Allah swt ,.Kilat saling mengejar itu pun sebagai ungkapan kerinduannya kepada sang Pencipta alam ini.Dan suara guruh juga termasuk suara tangisan kerana perasaan takutnya pada Allah swt,.Jadi semua yang ada di dunia ini berfungsi sebagai majlis zikir,yang memuji dan menganggungkan kebesaran nama-Nya dengan bahasa dan cara masing-masing..Mereka telah mengungkapkan keagungan Allah swt dengan penuh keindahan dan sangat menyentuh perasaan,.

Tuhan,semua yang aku dengarkan di dunia dan semua ciptaan-Mu

Kicauan burung,hembusan dedaunan ,gemerciknya air di pancuran

Dendang lagu tetukur

Desiran angin,gelegar bunyi guruh

Dan kilat yang berkejar-kejaran

Kini,aku telah memahaminya sebagai bukti keagungan-Mu,

Sebagai saksi yang abadi atas keesaan-Mu

Dan sebagai khabar berita bagi manusia

Bahawa tidak ada satu pun kekuatan

Yang dapat menendingi dan menyukutukan-Mu
                                                            (Rabiatul Adawiyyah)              






Reaksi: 

Wardatul Jannah
✿ ~Naaila Qaireen(kebaikan Teristimewa)*
✿ ~Lestari Salju kedamaian..Jika musim dingin menyeluruh,.Sang sakura tetap teguh akan pendiriannya..dia tetap di situ,dihiasi kelopak yang indah dan haruman mewangi..Apabila hembusan angin gemalai meniup,gugurnya ia berharap tinta yang diukir membuah Saham kelak..RedhaNya dicari :)


SAHABAT;

AL-HUBB;



Cinta Teragung

Bila kita titip tinta dari hati, Bila kita doa' dari hati, Bila semuanya ikhlas terpahat dari hati. InsyaAllah, akan tiba juga kepada yang memiliki hati, Yakinlah dengan Tuhan pemilik hati.Hee

Perjuangan
Suatu hari, kita akan perlahan-lahan sedar, yang kita cuma punya Tuhan. Rindu waktu berseorangan. Itulah masa yang terbaik berdua-duaan dengan Tuhan :')

Seindah Mawar Berduri
siapa kita di masa silam, tidak menentukan kita sama di masa hadapan. kerana yang silam sepatutnya ditinggalkan. yang hadapan patut diperjuangkan.

" Wardatul Jannah "




TAUTAN UKHWAH;


Pencinta Allah dan Rasul-Nya

KENANGAN SEMALAM;

Yang Suka menjadi Duka,.
Kebahagiaan ABADI
Untungnya mencintai Allah
Melakar Barakah yang berbaki
Sahabat umpama tangan dan mata
Wahai Hati..Dengarlah..
Pesanan Keinsafan
La Tahzan..Innallaha Maana
Duhai Muslimah..
Ahlan Wasahlan ya Rejab..




BANNER;























Copyrigt; N A A I L A Q A I R E E N.all rigt reserved