!! N A A I L A Q A I R E E N !! ;
Navi
Usrah Diriku Murabbi Memoir
ENTRY ABOUT PAGES TWITTER FACEBOOK
Untungnya mencintai Allah
Wednesday, September 7, 2011 • 12:28 PM • 2 comments
                                                                        بسم الله الرحمن الرحيم
                 

Assalamualaikum..Untuk makluman pembaca,blog ini masih dikemaskini,.ana ingin memohon maaf jika terdapat sebarang kecacatan di mana-mana bahagian..insyaAllah,ana akan cuba menyempurnakan blog ini sebaik mungkin..
Bagaimanakah dengan kehidupan kita hari ini?Adakah ia semakin baik ataupun sebaliknya?tiada siapa yang mampu mengubahnya kecuali kita, walaupun Ramadhan telah jauh meningalkan kita..Istiqamahkanlah diri dalam melaksanakan suruhan-Nya,..Bersyukurlah dengan nyawa yang dianugerahi Allah SWT. yang amat bernilai harganya...marilah kita bersama-asma bersyukur ke hadrat Ilahi kerana rahmat dan kasih sayang-Nya,dapat kita meneruskan lagi kehidupan kita sebagai hamba-Nya di alam yang fana' ini..


Menjadikan Allah sebagai cinta agung adalah jaminan kebahagiaan dan keselamatan hidup di dunia dan di akhirat,..Roh semula jadi manusia ingin disayangi dan menyayangi,ingin dikasihi dan mengasihi,..serta ingin dicintai dan mencintai.Menyintai atau ingin dicintai oleh manusia bukanlah kemuncak cinta atau cinta agung..kerana cinta manusia tidak kekal.Paling lama sekadar tempoh masa kita masih hidup,bahkan.sering berlaku kebahagiaan,.perjalanan usia kita lagi,iaitu sebelum kita mati,cinta itu telah pudar atau terungkai sama sekali..Cinta yang diperagung dan dipuja-dipuja itu hancur berkecai..

Di sini,barulah kita sedar bahawa cinta http://www.emocutez.comkepada makhluk bukanlah cinta hakiki atau sejati,.Itu hanya cinta sementara waktu,Kita sahaja yang menyangka dan yakin cinta itu akan berkekalan sehingga ke hujungnya,.Malah,sebenarnya tidak,.Usahlah menagih dan mengharap untuk mencintai manusia dan dicintai oleh manusia walaupun tidak salah..kerana sesungguhnya,..CINTA ALLAH CINTA ABADI..Ia berkekalan,..walaupun sehingga akhir hayat..Tidak ada makna kekecewaan yang terkndung di dalam-Nya,..Malahan berasa betapa indah dan untung jika dapat menyintai-Nya,..Subhanallah..betapa agung cinta Allah itu..Cintakan Allah itu tiada bandingannya,.Cinta ini jika berjaya mendapatkannya adalah cinta yang paling memuaskan dan menenangkan,.Buahnya paling menghiburkan dan paling membahagiakan.Tetapi malangnya,.cinta yang agung ini jarang orag ambil perhatian..mungkin mereka belum menyedari dan merasanya,..

Oleh yang demikian,kalau kita tidak dapat memiliki cinta manusia,usahlah bersedih hati..katakanlah pada hati "La Tahzan!! Tabahkanlah hati,kuatkanlah iman menyambut cabaran yang sering mendatang..kerana cinta itu tidak kekal,.Jikalau begitu,..cari dan burulah cinta yang paling Teragung,iaitu Allah yang maha pengasih dan maha penyayang.Beruntunglah sesiapa yang menjadikan Tuhan sebagai cintanya yang SEJATI..Di sudut realitinya.Allah itulah yang mencipta dan menghidupkan kita,.serta menjadikan seluruh isi dunia ini untuk digunakan,cuma jangan sampai menyalahkannya,.Begitu juga dengan terjadinya diri kita..Cuba hayati dan fikirkan apa hikmahnya?Ya,sempurna..tetapi ingatlah Dia Maha sempurna.Dia jugalah Tuhan kita yang menjadikan akhirat sebagai tempat tinggal yang abadi selepas mati,.Dan jika kita beriman kepada-Nya, dan membuat amal-amal soleh dan menturuti segala perintah-Nya,.syurgalah tempat kita yang mana tidak terbayang oleh kita begitu nikmatnya dibandingkan dunia yang hanyalah setitis...Tetapi jika berlaku sebaliknya,..maka azab neraka yang bakal menimpa kita..yang mana tidak dapat digambarkan betapa sakitnya penderitaan..dan bahang api yang nyala marak..Mudah-mudahan Allah melindungi kita dari azab yang dahsyat lagi pedih ini..Allahumma Ameenhttp://www.emocutez.com


Gejolak yang membuncah memenuhi dada ini…
Bersama asa yang rindu mendalam…
Dari hamba yang berlumur dosa dan kealpaan…
Berharap dapat bersua dengan-Mu…
Wahai Rabbul`alameen…

Dengan taubat ku berharap…
Kuatkan jiwa ini mendatanginya…
Kukuhkan langkah kaki ini menempuhnya…
Azamkan niat ini dalam mencapainya…
Ikhlaskan hati ini menjalaninya…

Aku rindu…aku rindu…aku rindu…
Rindu berjumpa dengan-Mu dalam SYAHADAH…
Rindu bersua dengan-Mu dalam IMAN…
Rindu bersama-Mu dalam TAUHID…
Rindu indahnya hidup dalam naungan ridha-Mu…
Syari`at ISLAM…Daulah ISLAM…Khilafah ISLAM

Duhai Allah yang tiada sekutu bagi-Mu…
Hantarkanlah kerinduanku ini…
Mudahkanlah…
Lapangkanlah…
Tuk raih cita-cita…
KEMULIAAN HIDUP DALAM ISLAM, ATAU
KESYAHIDAN DALAM PERJUANGAN

Aku berharap termasuk yang Kau hantarkan….
Redhai dan kabulkanlah…
Ameen ya Allah, ya Rabbal`alamiin…

Reaksi: 

Wardatul Jannah
✿ ~Naaila Qaireen(kebaikan Teristimewa)*
✿ ~Lestari Salju kedamaian..Jika musim dingin menyeluruh,.Sang sakura tetap teguh akan pendiriannya..dia tetap di situ,dihiasi kelopak yang indah dan haruman mewangi..Apabila hembusan angin gemalai meniup,gugurnya ia berharap tinta yang diukir membuah Saham kelak..RedhaNya dicari :)


SAHABAT;

AL-HUBB;



Cinta Teragung

Bila kita titip tinta dari hati, Bila kita doa' dari hati, Bila semuanya ikhlas terpahat dari hati. InsyaAllah, akan tiba juga kepada yang memiliki hati, Yakinlah dengan Tuhan pemilik hati.Hee

Perjuangan
Suatu hari, kita akan perlahan-lahan sedar, yang kita cuma punya Tuhan. Rindu waktu berseorangan. Itulah masa yang terbaik berdua-duaan dengan Tuhan :')

Seindah Mawar Berduri
siapa kita di masa silam, tidak menentukan kita sama di masa hadapan. kerana yang silam sepatutnya ditinggalkan. yang hadapan patut diperjuangkan.

" Wardatul Jannah "




TAUTAN UKHWAH;


Pencinta Allah dan Rasul-Nya

KENANGAN SEMALAM;

Melakar Barakah yang berbaki
Sahabat umpama tangan dan mata
Wahai Hati..Dengarlah..
Pesanan Keinsafan
La Tahzan..Innallaha Maana
Duhai Muslimah..
Ahlan Wasahlan ya Rejab..
Perjalanan menuju Allah
Adakah mengumpat termasuk dosa yang besar??
Siang dan malam ciptaanﷲ ¸




BANNER;























Copyrigt; N A A I L A Q A I R E E N.all rigt reserved