!! N A A I L A Q A I R E E N !! ;
Navi
Usrah Diriku Murabbi Memoir
ENTRY ABOUT PAGES TWITTER FACEBOOK
Wahai tuhan, ku tak layak ke SyurgaMu,.
Friday, December 9, 2011 • 1:54 AM • 6 comments

بسم الله الرحمن الرحيم 
Di hadapan-Mu,.Aku menyerah pasrah,.Air mata keinsafan mengalir,.Hati akal dan diriku,.menunduk hina dan kerdil,.Terasa amat hina disisiMu,.Mengenangkan dosa lampau yang ku lakukan,.Mengenangkan kezaliman yang ku lakukan pada diriku ini,.Hiba yang terbit di saat ini, meyakinkan aku untuk terus mendekatiMu,.Tawaduk tunduk pada KeagunganMu,.ingin aku bersujud padaMu,..dan memohon keampunan padaMu,.

"Ya Allah,Ampunilah segala dosa-dosaku,.Dosa-dosa yang diselaputi dengan noda maksiat,.Tidak terhitung oleh ku berapa banyaknya dosaku yang menggunung tinggi,.Aku  merindukan rahmat dan kasih-sayangMu yang sungguh melangit luas,.Nikmat yang kau berikan dan juga KeredhaanMu dalam Hidupku,.Meskipun ku ulangi dosa-noda yang menjanjikan azab sengasara,.Namun,.ku sedari keampunanMu yang tidak bertepi,..Sesungguhnya,Engkaulah Yang Maha Pengampun"

Di rumahMu,.Dalam tangis dan senduku ini,.menebarkan rindu padaMu,.meratap saat-saat itu,.Ya,.dosa-dosa yang telah ku lakukan,.
Terimalah taubatku ini ya Allah,.sesungguhnya HambaMu ini berdosa..
Telah ku merasakan kolam derita jiwa dan perasaan kerana hambar mencari jalan menuju KeredhaanMu,.
Di hamparan nasuha kalbu ini, terpendam seribu harapan,.
Merindui janjimu tuhan,.Bantuan di perjuangan...
Ku akui,kelemahan diri,.ku insafi kekurangan ini,.ku kesali kejahilan ini ,
Tebayang saat dahulu,.dosa yang meresapi diri ini,.Aku lalai daripada mengingatiMu,.
Aku alpa dengan nikmat dunia,.yang tipuan semata-mata,.yang berlindung di sebalik mata manusia,
menjauhi aku daripada  mendekatiMu,mencintaiMu, dan mengingatiMu,.
Ku akui,diri ini hamba yang mungkir pada janji,.Jadikanlah taubat yang SEJATI padamu ILAHI,.Ya Allah,.ampunkanlah dosa-dosaku,.Ya Allah,redhakanlah kehidupanku,.Moga terhapus penghijab kalbu antara kau dan aku,.

Layakkah aku mendapat syugaMu ya Allah,.sedangkan diriku sentiasa bergelumang dengan dosa,.Bukan semakin berkurang,.tetapi makin bertambah,.dalam talian hidupku,.sehingga tak mampu untuk ku bilang dan ku kira,.Ya,.syurgamu itu hanya layak buat hamba-hambaMu yang terpilih,.

Gambaran Syurga
Seperti yang dinyatakan oleh Al-llamah Syeikh dalam mukaddimahnya,ini berdasarkan ringkasan daripada hadis Rasulullah SAW..

"Syurga ialah satu tempat iaitu taman-tamannya terdapat sungai-sungai yang mengalir di bawahnya..Istana-istananya tersusun daripada batu bata emas dan perak .Tanahnya adalah kesturi yang terbaik ,kerikilnya daripada intan permata dan mutiara.Debunya adalah "Za'faran",kilauannya,.cahaya gemilang , penuh wangian yang semerbak,.dihuni oleh hamba-hambaNya yang terpilih di samping pasangannya yang suci dan elok parasnya..Penghuninya,menikmati segala kenikmatan,.serta menghadap wajah Allah SWT.."

Selain itu,Termasuk 1/99 Rahmat,.

Rasulullah SAW pernah bersabda dalam menguraikan sifat Al-Rahman dan Al-Rahim Allah SWT yang bermaksud: "Allah menciptakan 100 rahmat ,satu rahmat dibahagikan kepada seluruh isi dunia ini.,sedangkan 99 bahagian lagi dibahagikan di akhirat(iaitu di dalam syurga)"..Riwayat Muslim

>>>Jadi,secara kasarnya,.kesenangan di dalam syurga itu adalah 99 kali ganda berbanding kesenangan di dunia sekarang ini.Inilah pesona yang mampu menggerakkan Mukmin memburu baki 99 rahmat yang tahan di sisi-Nya,.

Subhanallah,.begitulah indahnya,.SYURGA,.ya,.tiada kata secantik keindahannya,.Terlalu indah,.
Bagaimanakah pula gambaran bagi NERAKA,.ya,.tiada kata segerunnya,.
"Ya Allah,Aku tak layak ke SyurgaMu,.tetapi aku tidak sanggup menanggung seksa nerakaMu,.Oleh itu,kurniakanlah ampunan kepadaku,.ampunkanlah dosaku,.Sesungguhnya,.Engkaulah Pengampun dosa-dosa besar"
Ya Allah,.matikanlah aku di dalam keadaan Khusnul Khatimah,..

Tiada kata seindah serungkap doa',..
Allah itu sangat BAIK kepada kita...DIA TERIMA kita saat semua yg lain tak mengendahkan kita,
Allah itu sangat HEBAT...DIA masih MEMIMPIN kita tatkala dosa kita menggunung tak tersukat..
Allah itu sangat DEKAT..... DIA MENDENGAR doa kita..
Dalam deraian air mata kita yang kian lebat..Allah itu sangat baik kepada kita...
sangat-sangat baik...
dan Allah itu akn terus terusan teramat baik kepada hamba2NYA....dan ingatlah, tika kita melangkah mencariNya selangkah,Dia berlari mendapatkan kita seribu langkah..subhanAllah..

~Wardatul Jannah.
~Luahan hati 9/12/2011~                                                          




Reaksi: 

Wardatul Jannah
✿ ~Naaila Qaireen(kebaikan Teristimewa)*
✿ ~Lestari Salju kedamaian..Jika musim dingin menyeluruh,.Sang sakura tetap teguh akan pendiriannya..dia tetap di situ,dihiasi kelopak yang indah dan haruman mewangi..Apabila hembusan angin gemalai meniup,gugurnya ia berharap tinta yang diukir membuah Saham kelak..RedhaNya dicari :)


SAHABAT;

AL-HUBB;



Cinta Teragung

Bila kita titip tinta dari hati, Bila kita doa' dari hati, Bila semuanya ikhlas terpahat dari hati. InsyaAllah, akan tiba juga kepada yang memiliki hati, Yakinlah dengan Tuhan pemilik hati.Hee

Perjuangan
Suatu hari, kita akan perlahan-lahan sedar, yang kita cuma punya Tuhan. Rindu waktu berseorangan. Itulah masa yang terbaik berdua-duaan dengan Tuhan :')

Seindah Mawar Berduri
siapa kita di masa silam, tidak menentukan kita sama di masa hadapan. kerana yang silam sepatutnya ditinggalkan. yang hadapan patut diperjuangkan.

" Wardatul Jannah "




TAUTAN UKHWAH;


Pencinta Allah dan Rasul-Nya

KENANGAN SEMALAM;

Dari sahabat untuk sahabat
Suburkanlah berbaik sangka..
Warkah teristimewa buat adikku (ukhti soghir)
Bersyukurlah selalu (❤◕‿◕❤)
Yang Suka menjadi Duka,.
Kebahagiaan ABADI
Untungnya mencintai Allah
Melakar Barakah yang berbaki
Sahabat umpama tangan dan mata
Wahai Hati..Dengarlah..




BANNER;























Copyrigt; N A A I L A Q A I R E E N.all rigt reserved