!! N A A I L A Q A I R E E N !! ;
Navi
Usrah Diriku Murabbi Memoir
ENTRY ABOUT PAGES TWITTER FACEBOOK
Ahlan Wasahlan ya Rejab..
Saturday, June 4, 2011 • 9:56 AM • 0 comments
Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum,
Alhamdulillah..''Pejam celik,pejam celik"..sudah tibanya bulan Rejab..Begitu cepat,pantas dan singkatnya masa yang berlau pergi  kan..?sedarkah kita sekarang berapa bulan lagi kita nak sampai ke bulan Ramadhan..?Cuma tinggal 2 bulan setengah lagi yang masih ada..Apakah persediaan kalian pada bulan Rejab ni?apa maksud Rejab sebenarnya?

Telah bersabda Rasulullah SAW maksudnya:"Rejab adalah bulan Allah,Syaaban adalah bulanku dan Ramadhan adalah bulan umatku."
Jadi,jelaslah bahwa bulan Rejab ini merupakan Bulan Allah..Pasti ramai di antara kita yang sedang berpuasa pada bulan Rejab penuh barakah ni kan?Perbanyakkanlah kita berpuasa dan melakukan amalan soleh pada bulan ini kerana barangsiapa yang berpuasa di bulan Rejab selama 15 hari..maka..kelak di Syurga,diberi minum air sungai yang bernama Rejab..Air tersebut lebih putih dari susu,lebih manis dari manisan dan lebih sejuk dari salji.Dalam bulan lain,digandakan oleh Allah dengan 10 kebajikan ke atas amalan-amalan yang dilakukan,tetapi pada bulan Rejab akan digandakan sebanyak 70 kebajikan..Betapa besarnya ganjaran yang Allah kurniakan pada orang-orang yang melakukan amal kebajikan kan =)
                                                
Sesiapa yang berpuasa dalam bulan Rejab dengan penuh ikhlas semata-mata mengharapkan rahmat Allah SWT,maka ia layak mendapat ganjaran dari Allah SWT seperti yang telah disabdakn oleh Rasulullah SAW.maksudnya:-


--->"Sesiapa yang berpuasa sehari maka ia akan mendapat keredhaan Allah."

--->"Sesiapa yang berpuasa 3 hari maka Allah SWT akan menjauhkannya dari penyakit yang berbehaya dan diselamatkan dari diseksa di Akhirat serta difitnah Dajjal."

--->"Sesiapa yang berpuasa 7 hari,maka Alllah SWT akan menutup 7 pintu baginya neraka Jahannnam."

--->"Sesiapa yang berpuasa 8 hari,maka akan dibukakan baginya 8 pintu Syurga.Sesiapa yang berpuasa 10 hari,maka akan memperkenankan oleh Allah hajat dan permintaanyan..

Pada bulan Rejab ini juga,kita digalakkan untuk mendengar kisah dan peristiwa Sirah Rasulullah yang berlaku dalam bulan rejab..Misalnya,..ISRAK MIKRAJ...

Wassalam..

Labels:


Reaksi: 

Wardatul Jannah
✿ ~Naaila Qaireen(kebaikan Teristimewa)*
✿ ~Lestari Salju kedamaian..Jika musim dingin menyeluruh,.Sang sakura tetap teguh akan pendiriannya..dia tetap di situ,dihiasi kelopak yang indah dan haruman mewangi..Apabila hembusan angin gemalai meniup,gugurnya ia berharap tinta yang diukir membuah Saham kelak..RedhaNya dicari :)


SAHABAT;

AL-HUBB;



Cinta Teragung

Bila kita titip tinta dari hati, Bila kita doa' dari hati, Bila semuanya ikhlas terpahat dari hati. InsyaAllah, akan tiba juga kepada yang memiliki hati, Yakinlah dengan Tuhan pemilik hati.Hee

Perjuangan
Suatu hari, kita akan perlahan-lahan sedar, yang kita cuma punya Tuhan. Rindu waktu berseorangan. Itulah masa yang terbaik berdua-duaan dengan Tuhan :')

Seindah Mawar Berduri
siapa kita di masa silam, tidak menentukan kita sama di masa hadapan. kerana yang silam sepatutnya ditinggalkan. yang hadapan patut diperjuangkan.

" Wardatul Jannah "




TAUTAN UKHWAH;


Pencinta Allah dan Rasul-Nya

KENANGAN SEMALAM;

Perjalanan menuju Allah
Adakah mengumpat termasuk dosa yang besar??
Siang dan malam ciptaanﷲ ¸
✿Khas buatmu UMI..✿
Doa Rabitah Hati
**Aku pengkagum Srikandi Islam..**
Hukum Memakai Pendakap Gigi (Braces)
Warkah Buat Teman Seperjuangan..
Jadilah Seperti Lebah
Bila Al-quran mula bersuara




BANNER;























Copyrigt; N A A I L A Q A I R E E N.all rigt reserved