!! N A A I L A Q A I R E E N !! ;
Navi
Usrah Diriku Murabbi Memoir
ENTRY ABOUT PAGES TWITTER FACEBOOK
Maghfirah-Nya
Tuesday, July 31, 2012 • 7:35 AM • 0 comments

            

بسم الله الرحمن الرحيم

إِنَّمَا المُؤمِنونَ الَّذينَإِذا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَت قُلوبُهُم وَإِذا تُلِيَت عَلَيهِم ءايٰتُهُزادَتهُم إيمٰنًا وَعَلىٰ رَبِّهِم يَتَوَكَّلونَ

"Sesungguhnya orang-orang yang beriman itu adalah mereka yang apabila disebut nama Allah gementarlah hati mereka, dan apabila dibacakan kepada mereka ayat-ayat-Nya. Maka,bertambahlah iman mereka  dan kepada Tuhan-lah mereka bertawakal,(Qs Al-Anfal: 8;2 )



Tanpaku sedar,
Di setiap hembusan nafas,
ada hangat meronta,.
Di saat
ada dingin merasa,
Kalimah itulah
yang tersisir rapi di hati,
Bukan mudah menggapai
apa kata Hati,
Maghfirohnya jua kanku pohon,
kerana aku hanyalah Hamba
yang punya dosa,
Biarkan aku disini,
Bersendirian menggapai Keredhaanya
di dalam setiap apa
yang ku lakukan..

:'( 
ISTIGHFAR

Bersendirian itu tidak bermakna Menyepi..
 
Nabi Muhammad s.a.w pernah bersabda: "Permulaan Ramadhan itu adalah rahmat, pertengahannya adalah keampunan (Maghfirah) dan penghujungnya adalah kebebasan dari api neraka"

3 FASA RAMADHAN

1)10 HARI PERTAMA
Adalah fasa rahmat. Pada fasa ini Allah SWT menjanjikan akan menjadikan  manusia yg benar-benar menjalankan puasa dan ibadah lainnya dengan bersungguh-sungguh. maka Allah SWT akan menjadikannya sebagai penghuni surga.

“Bersuci adalah separuh dari keimanan, ucapan ‘Alhamdulillah’ akan memenuhi timbangan, ‘subhanAllah walhamdulillah’ akan memenuhi ruangan langit dan bumi, solat adalah cahaya, dan sedekah itu merupakan bukti, kesabaran itu merupakan sinar, dan Al Quran itu merupakan hujjah yang akan membela atau menuntutmu. Setiap jiwa manusia melakukan amal untuk menjual dirinya, maka sebagian mereka ada yang membebaskannya (dari siksa Allah) dan sebagian lain ada yang menjerumuskannya (dalam siksa-Nya).” (HR Muslim)



2)
10 HARI KEDUA

Allah SWT akan menurunkan magfirohnya.Jika Fasa kedua ini bisa diraih maka Allah SWT akan mengampuni segala dosa yg pernah dibuat.

“Rabb kita turun ke langit dunia pada setiap malam iaitu ketika sepertiga malam terakhir. Dia berfirman: Siapa yang berdoa kepada-Ku, maka akan Aku kabulkan, siapa yang meminta kepada-Ku, maka akan Aku berikan, dan siapa yang yang memohon ampun kepadaKu, maka akan  Aku ampuni” 
 (HR. Bukhari dan Muslim)


3)10 HARI KETIGA
Adalah pembebasan dari api neraka.
Berilah perhatian kepada mentauhidkan Allah, bersuci, bertahmid, bertasbih, solat, sedekah, sabar, membaca Al Qur’an, memahaminya, dan mengamalkannya.  Ambillah pelajaran dari ibadah-ibadah ini serta tunaikanlah. Semoga Allah membebaskan kita dari azab neraka jahannam.


“Ketika awal malam bulan Ramadan  tiba… -diantara yang disebutkan- Dan Allah menetapkan (orang-orang yang) dibebaskan dari siksa neraka, dan hal itu (terjadi pada) setiap malam.” (HR. Tirmidzi dan Ibnu Majah)

Telah berlalu limpahan Rahmat,
Entahkan tidak aku sempat,
Mengejar purnama Ramadhan,

Sudah tiba taburan Maghfirah,
Entahkan mungkin diampunkan Allah,
Bermandi Rahmat Ramadhan..

Ya Rabbul A'lamin,
tidak Engkau bebani kami,
melainkan dengan apa yang termampu,
lantas demi keagunganMu,
Redhakanlah Pengabdianku,
Dan demi kesempurnaanMu,
Ampunilah kelemahanku..
~Najwa Aiman~



Reaksi: 

Wardatul Jannah
✿ ~Naaila Qaireen(kebaikan Teristimewa)*
✿ ~Lestari Salju kedamaian..Jika musim dingin menyeluruh,.Sang sakura tetap teguh akan pendiriannya..dia tetap di situ,dihiasi kelopak yang indah dan haruman mewangi..Apabila hembusan angin gemalai meniup,gugurnya ia berharap tinta yang diukir membuah Saham kelak..RedhaNya dicari :)


SAHABAT;

AL-HUBB;



Cinta Teragung

Bila kita titip tinta dari hati, Bila kita doa' dari hati, Bila semuanya ikhlas terpahat dari hati. InsyaAllah, akan tiba juga kepada yang memiliki hati, Yakinlah dengan Tuhan pemilik hati.Hee

Perjuangan
Suatu hari, kita akan perlahan-lahan sedar, yang kita cuma punya Tuhan. Rindu waktu berseorangan. Itulah masa yang terbaik berdua-duaan dengan Tuhan :')

Seindah Mawar Berduri
siapa kita di masa silam, tidak menentukan kita sama di masa hadapan. kerana yang silam sepatutnya ditinggalkan. yang hadapan patut diperjuangkan.

" Wardatul Jannah "




TAUTAN UKHWAH;


Pencinta Allah dan Rasul-Nya

KENANGAN SEMALAM;

Pandangan mata hati
Lambaian Kasih Ramadhan
Teduhan Cinta
Merindui saat itu~
Maafkanlah walaupun terluka
07/06 - Debaran yang menanti
Bukan ku pinta jadi begini :'(
Sang Bintang dan Mentari
Bagaimana akhirnya aku bertudung labuh,.rahsia seo...
Titik mula untuk berubah




BANNER;























Copyrigt; N A A I L A Q A I R E E N.all rigt reserved