!! N A A I L A Q A I R E E N !! ;
Navi
Usrah Diriku Murabbi Memoir
ENTRY ABOUT PAGES TWITTER FACEBOOK
Pandangan mata hati
Friday, July 27, 2012 • 7:08 AM • 6 comments


                                                                   بسم الله الرحمن الرحيم

Berjalanku di tepi-tepian,
menetaskan rindu yang asa
Dan mendalam,
Biarkan mata "faham" apa erti punya
pandangan kurnia Ilahi,
Laut Beralun Indah,
Langit terbentang luas,
Pohon-pohonnya tersusun
tiada bertingkah,
Tumbuhan menghijau 
ke serata alam,
Kesemua milikNya
ada butiran makna tersendiri..

Alihkan matamu ke laut,airnya cantik membiru &penuh ketenangan,Tetap hanya ALLAH saja tahu rahsia didalamnya,Begitulah dengan kehidupan manusia,riang ketawa...Tetap hanya ALLAH saja yg tahu rahsia didalam kehidupannya,Jika dikau berasa kecewa, Pandanglah ke sungai,airnya tetap mengalir biarpun berjuta batu m'halang,Dan jika dikau berasa sedih,pandanglah ke langit,dikau akan sedari bahawa ALLAH sentiasa ada bersamamu.

~Umairah Atisha

Subhanallah,
memang benar,
Semua ciptaanya,.menyejukkan pandangan mataku..

Sebelum itu,
Aku terlupa lihat pada diriku sendiri,
yang punya HATI untuk bermonolog,
yang punya TELINGA untuk mendengar,
yang punya MATA untuk melihat,
yang punya MULUT untuk berbicara,
yang punya AKAL untukku berfikir,.
"Semuanya" pinjaman dari Ilahi,
Hanyalah SEMENTARA..

Adakah aku menggunakan semua itu dengan sebaik mungkin?

Allah :'(
Ampunkan dosa-dosaku..

------------------------------------------------------------------------------------------------------


                                                                 


Kelmarin,
seusai solat dilakukan,
hati tenang dan tersenyum sendirian,
senja pun mencuba
untuk mengambil alih tempatnya,
Kebiruan langit kian hilang,
Kini,
jelas merah kekuningan terlihat,
suara merdu nyanyian burung kedengaran,
tumbuhan pula bergoyang
ditiup angin semilir,
mereka sentiasa 

mengalunkan asma Allah,
syahdu terasa,
persiapan dibuat..

ya,
sebentar sahaja lagi,
aku akan bertemu dengan sanak saudara,
segala rindu yang terbit
akan terluah kepada mereka,
moga segalanya terindah,
Hari pertama berbuka puasa di kampung,






:)

 berharap puasa kali ini penuh makna 




Pandang sekilas pada Syifa,adikku yang sedang sibuk dengan internetnya,.Bila ditanya,

"dah bersawang" lama tak di "online" kan facebook,.cian die,.katanya..

Aku tersenyum dan meneruskan kerja,."dah lewat dah ni,nanti tak sempat nak berbuka pula".hatiku berbicara sambil mengerling ke arah jam di dinding..

"kakak,cuba tengok ni"

"ye,ada apa? "tanya ku ringkas.


Aku bingkas bangun dan menuju ke arahnya yang berada di sudut ruang tamu..Matanya ralit memerhatikan  pada skrin komputer,.

"Ada perkara penting agaknya"hatiku berbisik

Aku meletakkan daguku di atas bahunya..Aku melihat satu perkongsian yang dikongsi olehrakan Facebooknya..Tiba-tiba,tanpa aku sedari..manik-manik jernih mulai berlinangan di pipi,.aku tak mampu untuk menahan sebak yang hadir di jiwa,.Mudahnya,hati kecilku tersentuh..

"Kakak,.kakak nangis ke?"


"Takde la dik,."aku mengusap air mataku di pipi..


Renungan buatku dan dirimu SAHABATKU



Mufti Saudi menangis semasa bersiaran secara langsung dalam program TV apabila diajukan soalan dari rakyat Somalia:

"Adakah puasa saya diterima jika saya tidak bersahur dan berbuka puasa (Iftor)?"

Jika kita prihatin dan sedar dengan kesusahan penduduk Somalia untuk mendapatkan bekalan makanan ketika menjalani ibadah puasa, mohon SHARE status ini.

Mudah-mudahan ia ada kebaikan untuk kita!

Menelusuri sungai melamun sedih
Hati gundah teriris pedih
Meratap nasib yang tak pasti
Merenung mimpi yang telah mati 

Matahari pagi bersinar terang
Angin semilir bertiup tenang
Tak peduli besok ditebang
Pohon bambu bergoyang riang
Tak peduli ular akan menyerang
Kodok ngorek bernyanyi senang 

Oh Tuhan.. Ampuni hamba..
Banyak orang yang tak bisa makan
Hamba meratap tak bisa pesta
Banyak orang tak punya rumah
Hamba bermimpi punya istana 

Oh Tuhan.. Ajari hamba..
Tak peduli besok ditebang
Tak peduli ular menyerang
Selalu bersyukur pada-MU

Bersyukur
Oleh: Yamin Setiawan







p/s:Let's take a moment to say "Alhamdulillah"for everything we have..


                                                                



Reaksi: 

Wardatul Jannah
✿ ~Naaila Qaireen(kebaikan Teristimewa)*
✿ ~Lestari Salju kedamaian..Jika musim dingin menyeluruh,.Sang sakura tetap teguh akan pendiriannya..dia tetap di situ,dihiasi kelopak yang indah dan haruman mewangi..Apabila hembusan angin gemalai meniup,gugurnya ia berharap tinta yang diukir membuah Saham kelak..RedhaNya dicari :)


SAHABAT;

AL-HUBB;



Cinta Teragung

Bila kita titip tinta dari hati, Bila kita doa' dari hati, Bila semuanya ikhlas terpahat dari hati. InsyaAllah, akan tiba juga kepada yang memiliki hati, Yakinlah dengan Tuhan pemilik hati.Hee

Perjuangan
Suatu hari, kita akan perlahan-lahan sedar, yang kita cuma punya Tuhan. Rindu waktu berseorangan. Itulah masa yang terbaik berdua-duaan dengan Tuhan :')

Seindah Mawar Berduri
siapa kita di masa silam, tidak menentukan kita sama di masa hadapan. kerana yang silam sepatutnya ditinggalkan. yang hadapan patut diperjuangkan.

" Wardatul Jannah "




TAUTAN UKHWAH;


Pencinta Allah dan Rasul-Nya

KENANGAN SEMALAM;

Lambaian Kasih Ramadhan
Teduhan Cinta
Merindui saat itu~
Maafkanlah walaupun terluka
07/06 - Debaran yang menanti
Bukan ku pinta jadi begini :'(
Sang Bintang dan Mentari
Bagaimana akhirnya aku bertudung labuh,.rahsia seo...
Titik mula untuk berubah
Malu untuk ku katakannya,.




BANNER;























Copyrigt; N A A I L A Q A I R E E N.all rigt reserved